Ile witaminy C i K należy przyjmować w codziennej diecie każdego dnia?

Witamina C, witamina rozpuszczalna w wodzie, jest potrzebna do funkcjonowania wielu procesów komórkowych i jest potrzebna organizmowi do wielu procesów. Witamina C ma wiele pozytywnych korzyści, w tym pomaga w utrzymaniu zdrowia układu odpornościowego i zwalczaniu uszkodzeń spowodowanych przez wolne rodniki. Oprócz działania przeciwutleniającego, witamina C ma również wiele innych korzystnych właściwości, takich jak poprawa trawienia i wchłaniania żelaza i wapnia.

Witamina C ma wiele zalet, ale powinieneś być w stanie uzyskać całą witaminę w swojej diecie z pokarmów, które są naturalnie bogate w tę witaminę. Jeśli jesz dużo przetworzonej żywności, możesz nie mieć wystarczającej ilości witaminy C w swojej diecie, ponieważ metody przetwarzania, przez które przechodzi żywność, utrudniają pełne wchłanianie składników odżywczych. Istnieją jednak pokarmy, które naturalnie zawierają bardzo mało witaminy C, ale są bogate w inne przeciwutleniacze. Należą do nich: pomarańcze, truskawki, cytryny, kantalupa, jarmuż, imbir, szpinak, rzepa, pomidory i kantalupa.

Narodowa Biblioteka Medyczna Stanów Zjednoczonych informuje, że nie ma zbyt wielu dowodów na to, że dieta bogata w witaminę C może zapobiegać lub zmniejszać ryzyko chorób serca. Jednym z powodów, dla których witamina C może nie być tak skuteczna w zmniejszaniu ryzyka chorób serca, jest proces, w którym wiąże się z nią cholesterol. Kiedy witamina C wiąże się z cholesterolem, cholesterol zostaje „przeżuty” przez kwas żołądkowy i nie może zostać wchłonięty do krwiobiegu. Dlatego, chociaż spożywanie pokarmów bogatych w witaminę C może pomóc w utrzymaniu zdrowego serca, najlepszym sposobem na uzyskanie jak największej ilości witaminy C jest spożywanie pokarmów bogatych w inne przeciwutleniacze.

Dostępnych jest kilka suplementów diety zawierających witaminę C. Powinieneś być w stanie uzyskać całą potrzebną witaminę C każdego dnia, jedząc dużo świeżych owoców i warzyw. Ponieważ jednak witamina C zostaje wyczerpana podczas trawienia owoców i warzyw, ważne jest, aby spożywać żywność o wysokiej zawartości przeciwutleniaczy wraz z pożywieniem. Inne przeciwutleniacze to beta-karoten (znajdujący się w marchwi i kantalupie) oraz flawonoidy z zielonej herbaty. Jeśli miałbyś stosować dietę o bardzo niskiej zawartości witaminy C, trudno byłoby uzyskać całą potrzebną witaminę C. Przyjmując codzienny suplement zawierający witaminę C, możesz łatwo uzyskać całą potrzebną witaminę C.

Istnieje kilka dobrych źródeł witaminy C. Źródła żywności to pomarańcze, mango, truskawki, cytryny, kantalupa, szpinak, rzepa, pomidory i inne owoce i warzywa. Oprócz źródeł pożywienia witaminę C można również uzyskać poprzez stosowanie suplementów witaminowych. Przed przyjęciem jakichkolwiek suplementów witaminowych należy skonsultować się z lekarzem lub lekarzem medycyny naturalnej. Niektóre suplementy witaminy C mogą również zawierać inne składniki, które mogą nie zaspokajać potrzeb osób z pewnymi niedoborami składników odżywczych. Na przykład witamina C, która zawiera kwas askorbinowy jako składnik, może nie być tak korzystna dla osób z hipoglikemią.

Jednym ze sposobów na zapewnienie, że codziennie dostarczasz wystarczającą ilość witaminy C w swojej diecie, jest przyjmowanie suplementu witaminowego. Jeśli zdecydujesz się na suplementację witaminą, pamiętaj, aby wybrać taki, który zawiera naturalną witaminę C. Najlepsze suplementy witaminy C zawierają 50 mg witaminy C. Powinieneś być w stanie uzyskać całą potrzebną witaminę C, jedząc dużo owoców cytrusowych , brokuły, pomarańcze oraz inne owoce i warzywa. Chociaż witamina C jest uważana za składnik odżywczy rozpuszczalny w tłuszczach, ważne jest, aby przyjmować witaminę C w postaci rozpuszczalnej. Jeśli nie przyjmujesz witaminy C w postaci rozpuszczalnej, gromadzi się ona w komórkach tłuszczowych, powodując toksyczność.

Kolejnym pytaniem, które naukowcy zaczynają zadawać na temat witaminy C, jest to, ile witaminy K jest obecne w żywności. Uważa się, że witamina K jest jeszcze skuteczniejsza niż witamina C w neutralizowaniu wolnych rodników. Jednakże, ponieważ witamina K nie jest wchłaniana przez skórę i przewód pokarmowy tak jak witamina C, naukowcy nie są do końca pewni, ile witaminy K znajduje się w żywności. Istnieje jednak szereg badań wykazujących, że witamina K jest niezbędna do utrzymania zdrowia. Na podstawie tych badań Międzynarodowa Agencja Badań nad Rakiem ustaliła, że ​​istnieją wystarczające dowody sugerujące, że witamina K pomaga zmniejszyć ryzyko raka okrężnicy.

Naukowcy wciąż zastanawiają się, ile witaminy C i witaminy K należy codziennie dodawać do swojej diety. Jeśli chcesz mieć pewność, że otrzymujesz wszystkie potrzebne witaminy, ważne jest, aby jeść dużo owoców cytrusowych, brokułów, szpinaku i innych zielonych warzyw liściastych. Uważaj jednak, jaką witaminę K i C przyjmujesz. Nigdy nie należy przyjmować więcej witaminy K niż jest to konieczne do osiągnięcia codziennych celów. Ważne jest również, aby porozmawiać z lekarzem, jeśli masz przewlekłą chorobę, taką jak HIV lub rak piersi, ponieważ może on zalecić przyjmowanie tylko niewielkich ilości witaminy C i witaminy K. Ponadto, ponieważ wchłanianie witaminy C i K różni się od siebie, powinieneś być w stanie uzyskać całą potrzebną witaminę z pokarmów bogatych w witaminę C.

Tagi: